12 Ιαν 2010
Αυτή είναι η Μαρία η άτακτη;
Υπάρχει μια θέση στην κόλαση ρεζερβέ για τον ηλίθιο που σκέφτηκε να αποδώσει στην Μαρία Χούκλη τον χαρακτηρισμό "Μαρία η άτακτη" στις αφίσες που διαφημίζουν το πρόγραμμα του Βήμα FM. H όλη καμπάνια είναι βλακώδης: "Γιάννης ο κόκκινος" (Πρετεντέρης), "Σταύρος ο άγριος" (Θεοδωράκης), "Παύλος ο Αγενής" (Τσίμας), "Πολίτης ο απολίτιστος", "Σταρόβας ο λόρδος" - σπανίως έχω νιώσει τόση ντροπή για άλλους. Αλλά το "Μαρία η άτακτη" για μια από τις πιο κομψές προσωπικότητες των ελληνικών ΜΜΕ είναι το κάτι άλλο (και ναι, καταλαβαίνω ότι θέλουν να δημιουργήσουν μια παράδοξη εντύπωση, αλλά αυτά τα τεχνάσματα, όπως τα φτηνά λογοπαίγνια, αν δεν σημαίνουν κάτι, είναι απλώς εκκωφαντικές μαλακίες).Κι αυτό δεν είναι το χειρότερο - το χειρότερο είναι ότι αυτή η καμπάνια απλώς παραπληροφορεί. Δεν περιγράφει το πραγματικό πρόγραμμα του σταθμού - που είναι αξιοπρεπέστατο, με καλή ροή λόγου και μουσική που μπορεί να ακούσει ένας κανονικός άνθρωπος. Αλλά αυτά τα χαρακτηριστικά δεν καθιστούν διαφήμιση - η διαφήμιση θέλει κράχτες. Το θέμα είναι ότι " όλοι" αυτοί δεν κάνουν εκπομπές - κάνουν "παρεμβάσεις" στις εκπομπές άλλων. Αν, δηλαδή, θέλεις να ακούσεις τον "άγριο" θα πρέπει να ακούς τον - εξαιρετικό, συνήθως - Κώστα Γιαννακίδη και να περιμένεις να βγει ο Θεοδωράκης. Αν πας για κατούρημα εκείνη την ώρα, το έχασες. Αλλά, ως γνωστόν, οι ακροατές του ραδιοφώνου πλέον δεν πηγαίνουν για κατούρημα - το ραδιόφωνο είναι ένα μέσο που ακούγεται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα στο αυτοκίνητο - και δη από ταξιτζήδες - αν σταματήσουν να ακούν οι ταξιτζήδες ραδιόφωνο, πάει η αγορά, κατέρρευσε. (Αυτοί που πηγαίνουν για κατούρημα ακούν web radio κατά κανόνα).Αυτό όμως που κυρίως μου τη δίνει στα νεύρα είναι το σλόγκαν: "Βήμα" fm: λέμε "Τα Νέα" αλλιώς - μια πρόταση, τρεις γραμματοσειρές, σε παράβαση κάθε κανόνα design και κάθε αίσθησης καλού γούστου. Και καλά, οι δύο από τις τρεις γραμματοσειρές είναι αυτές των λογοτύπων των δύο "θεσμικών" εφημερίδων, ώστε να κλείνουν το μάτι στον ακροατή/ταξιτζή. Η τρίτη; Η τρίτη είναι μια ξεχασμένη από θεό και ανθρώπους γραμματοσειρά που δέσποζε στις "lifestyle" σελίδες των "Νέων" πριν από είκοσι και βάλε χρόνια, προτού δηλαδή έρθει ο γκουρού Μάριο Γκαρσία με την ομάδα του, και σχεδιάσει εκ νέου την εφημερίδα, απαλλάσσοντάς την από όλα τα περιττά βάρη - πόσο ζήλευε τότε ο Φυντανίδης (και δικαίως, ήταν πανέμορφη εφημερίδα στις αρχές των '90s)! Η επανεμφάνιση αυτής της γραμματοσειράς είναι το κερασάκι σ' αυτό το όργιο κακογουστιάς που με έχει κάνει να οδηγώ με κλειστά μάτια για να αποφύγω τις αφίσες. Αν τρακάρω, θα ξέρετε ποιος φταίει.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
10 σχόλια:
lol! Σωστός... :-)
Καλά έκανες και έγραψες το κομμάτι. Εγώ η άσχετη του χώρου νόμιζα ότι η εκπομπή του Πολίτη λέγεται "Πολίτης ο Απολίτιστος". Η ανάλυσή σου είναι ακριβέστατη!
Κανονικά θα έπρεπε να προσθέσουν κι άλλα μέσα του Συγκροτήματος στο σλόγκαν:
Bήμα FM. Λέμε TA NEA αλλιώς. Σαν να τα φέρνει ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ. Και μάλιστα με TRAVEL PLAN. Απολαύστε τα πίνοντας ένα COSMOPOLITAN στην ΕΞΕΔΡΑ. Γιατί ο Βήμα FM είναι η dolce VITA. Υπογραφή: Ψυχάρης ο Ψυχάκιας!
Εμένα μου θυμίζει lolcats.
Προσκυνω τον ludens!
(μη δω homo εγω;-P)
O Ψυχ επανεφερε τη Σιβυλλα. Εδω θα κολλουσε?:-)
(ασχετο. η LAFCA εμιλησε. David.
http://www.mcnblogs.com/thehotblog/archives/2010/01/press_release_l_1.html)
πάρα-πολύ-καλή-ανάλυση
(ψυχάρης ο ψυχάκιας!)
To "Ψυχάρης ο Ψυχάκιας" είναι κορυφαίο σλόγκαν και στην κλίμακα των motto του ΠΠC πρέπει να αναρτηθεί δίπλα στο "το Pitchfork και τ' αρχίδια μου"
pantws apokleietai na edwsan thn kampania tou vhma fm se kapoia diafhmistikh. sigoyra logo oikonomikhs "stenothtos" kapoios "dhmioyrgikos" apo to tmhma polhsewn kai diafhmishs ths efhmeridas tha anelabe na brei ta fthina slogan. kala den yphrxe ekei kapoios ypotithetai ypeythynos na axiologhsei thn kampania?
copywriter
Εξαιρετικό ποστ.Period.-
Βήμα Fm; Μαρία η άτακτη;... Τι γίνεται στα ελληνικά μίντια-μύδια;
Δημοσίευση σχολίου