2 Μαΐ 2012

Το πρώτο μου άλμπουμ


Το 1986 ήμουν 11 ετών. Ό,τι ήξερα για τη μουσική το μάθαινα στην εβδομαδιαία μου συνάντηση με τον Γιώργο Γκούτη στο «Μουσικόραμα». Δηλαδή ό,τι δεν διέθετε βίντεο κλιπ, απλά δεν υπήρχε για μένα. Και το 1986 ο Peter Gabriel έφτιαξε ένα από τα τελειότερα βίντεο κλιπ όλων των εποχών, για το “Sledgehammer”. Μέχρι τον “So” αγόραζα (μου αγόραζαν, δηλαδή, τον Δεκαπενταύγουστο που ήταν η γιορτή μου, το Πάσχα ή τα Χριστούγεννα), συλλογές με «τα χιτ της εποχής». Aλλά το “Sledgehammer” δεν ήταν italodisco ή europop, δεν θα χωρούσε σε καμία συλλογή από αυτές που διαφημίζονταν μετά μανίας στην τηλεόραση, οπότε αναγκάστηκα να ζητήσω από τον μπαμπά μου λεφτά για να αγοράσω το πρώτο μου άλμπουμ.

Και ναι, το πρώτο μου άλμπουμ καθόρισε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη σχέση μου με τη μουσική. Όχι γιατί το ποπίζον prog-rock (και το μπόλικο ethnic του) του έγινε το είδος που με στιγμάτισε και με μεγάλωσε (καμία σχέση). Αλλά γιατί από την τρυφερή κιόλας ηλικία του παιδιού της ΣΤ’ Δημοτικού βρέθηκα μπροστά στα συντρίμια της πεποίθησης ότι μουσική είναι όλα αυτά που έβλεπα στην τηλεόραση, ο Michael Cretu, o Baltimora και ο Κώστας Χαριτοδιπλωμένος. Εντάξει, είχα την τύχη το πρώτο μου άλμπουμ να είναι και ένα αριστούργημα για το είδος του (ακόμη ανατριχιάζω με το «Don’t Give Up» και, ναι, την Kate Bush τότε την πρωτογνώρισα, αλλά ο έρωτάς μας κρατάει μέχρι τώρα / ακόμη συγκλονίζομαι με το βάθος του “In Your Eyes” / ακόμη θυμάμαι μία ιστορία για κάθε ένα από τα 9 μεγαλειώδη κομμάτια του “So”).

Aπό τα Χριστούγεννα του ’86 λοιπόν και μετά, ήξερα ότι δεν θα στέκομαι ποτέ στην πρώτη εικόνα (όσο μεγάλα βυζιά κι αν είχε η Samantha Fox, δηλαδή) και ότι θα ψάχνω τα ακούσματά μου πολύ περισσότερο. Άρχισα να ασχολούμαι με το υπέροχο αυτό πράγμα που (ανακάλυπτα ότι) είναι η μουσική, να διαβάζω περιοδικά και δύο-τρία χρόνια αργότερα προσχώρησα με μεγάλη χαρά στην πιο φιλόξενη κοινότητα εναλλακτικών ακουσμάτων που μπορούσε να βρει ένας έφηβος εκείνη την εποχή. Ναι, ο Peter Gabriel ήταν η αιτία που το 1989 είχα μεταμορφωθεί σε έναν κανονικό χεβιμεταλά και που το 1990 έπαιζα κιθάρα σε μια Flying V για την μπάντα «The Overloaded».

(Γράφτηκε για το Jumping Fish)

Δεν υπάρχουν σχόλια: