
Το πάθος ήταν που τον έκανε και μέτριο σκηνοθέτη - το πάθος του για τη Μελίνα. Από τότε που τη γνώρισε κι αφοσιώθηκε σ' αυτήν, δεν γύρισε ούτε μια αξιομνημόνευτη ταινία. Το Top Kapi είναι χαριτωμένο και ανάλαφρο, αλλά σε καμία περίπτωση σημαντικό. Η Φαίδρα, η Δοκιμή, οι Κραυγές Γυναικών είναι περισσότερο ιστορικά κειμήλια της εποχής τους, παρά ολοκληρωμένα έργα του πραγματικά μεγάλου δημιουργού που ήταν ο μακαρίτης. Όχι ότι έχει σημασία τίποτα από αυτά. Για έναν αληθινό σινεφίλ, ο Ντασέν έχει θέση στο πάνθεον και μόνο για το Ριφιφί, την απόλυτη ταινία "ληστείας" - όλες οι σκηνές ληστείας που έχουμε δει στο σινεμά τα τελευταία πενήντα χρόνια - ΟΛΕΣ - πηγάζουν από εκεί.
Αυτό είναι το (ντουμπλαρισμένο στα αγγλικά, με φρικτό τρόπο) τρέιλερ, που υπάρχει στην έκδοση της ταινίας από την Criterion Collection.
Κι αυτή είναι η Μαγκαλί Νοέλ στο τραγούδι της ταινίας που έγραψε ο Michel Philippe-Gérard.
Ήταν η εποχή (από τα μέσα του '50 μέχρι τα μέσα του '70) που άνθισε ενας υπέροχος λαϊκός ευρωπαϊκός (εντάξει, κυρίως γαλλικός και ιταλικός) κινηματογράφος, με ακόμα πιο υπέροχη μουσική (συχνά καλύτερη κι από την ταινία). Δεν είναι τυχαίο ότι το βασικό μουσικό θέμα του Ριφιφί, με την φυσαρμόνικα, παραμένει μαγευτικό και στοιχειωτικό, εδώ και πέντε δεκαετίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου