Σ' αυτό το σημείο θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι - δεν είμαι φαν του Ορνέτ. Μισώ τη free jazz. Και από την ηχογράφηση του Bird Food στο Change of the Century του 1959, προτιμώ χίλιες φορές την πρόσφατη από τον Τσάρλι Χέιντεν (τον παλιό μπασίστα του Ορνέτ) με τον Μάικλ Μπρέκερ στο σαξόφωνο, τον (θεό μου) Μπραντ Μέλνταου στο πιάνο και τον Μπράιαν Μπλέιντ στα τύμπανα. Αλλά δεν νοείται άνθρωπος που να ισχυρίζεται ότι αγαπά τη μουσική και να μην αναγνωρίζει τη συμβολή του Ορνέτ στην εξέλιξή της. Αν υπάρχει avant-garde, αν υπάρχει post-rock, αν υπάρχει μουσική πρωτοπορία σε οποιοδήποτε είδος, είναι γιατί εκείνος άλλαξε τον τρόπο που την αντιλαμβανόμαστε. Τελεία.
Από αυτήν την άποψη, η συναυλία του Ορνέτ Κόλμαν είναι η σημαντικότερη συναυλία σε οποιοδήποτε είδος μουσικής έχει δοθεί τα τελευταία είκοσι χρόνια στην Αθήνα (με εξαίρεση αυτήν του Ένιο Μορικόνε). Μην ακούσω κανέναν να μιλάει για electronica, για μικρά μουσικά θέατρα, για synch, για μεταμοντέρνες όπερες στη λυρική, αν δεν είναι δικαιολογημένως απών από το Παλλάς απόψε.
(Εγώ έχω δικαιολογία. Η έναρξη των διακοπών μου συμπίπτει με μια ανειλημμένη υποχρέωση. Αλλιώς δεν έχανα αυτήν την σπάνια ευκαιρία να ματώσουν τ' αυτάκια μου).
1 σχόλιο:
Ωραία όλα αυτά. Αλλά πού ράβεται δεν μας είπες...
Δημοσίευση σχολίου