Το κράξιμο στη Sony το έχω ρίξει εδώ και καιρό. Ο λόγος που επανέρχομαι είναι γιατί η "Μαρία Αντουανέτα" της Σοφίας Κόπολα όχι μόνο δεν ήταν μια ταινία του πεταματού (όπως υποδεικνύει η κίνηση της εταιρείας να τη βγάλει απ' ευθείας σε DVD), αλλά γιατί μου φαίνεται ότι έτσι όπως πήγαν τα πράγματα φέτος, είναι και ένα από τα καλλίτερα φιλμ της χρονιάς. Άρα πρέπει να συμπεριληφθεί στη λίστα μου με το τι άξιζε να δει κανείς φέτος -έστω σε DVD. Πατάς το play στο τηλεκοντρόλ και είναι σαν να ξεφυλλίζεις το καινούργιο portfolio της Λίμποβιτζ στο "Vanity Fair". Και δεν είναι μόνο τα κοστούμια και η φωτογραφία. Η σκηνοθεσία της Κόπολα είναι σαν τις μνήμες που σου έρχονται μια στο τόσο απ' τα καλλίτερα πάρτι σου. Τα όμορφα κορίτσια, τα μαυρισμένα αγόρια, τα έντονα χρώματα στα ρούχα τους, ο πράσινος καμβάς του γκαζόν: τη Σοφία θα ήθελες να το σκηνοθετήσει, αν κάποτε έκανες το σεπτεμβριανό σου πάρτι ταινία...
5 σχόλια:
ο πράσινος καμβάς του γκαζόν; ο ιησούς πάσχων!
Επειδή είσαι παντελώς άσχετη, αντιγράφω από το "Ars Brevis: Το μεγάλο λεξικό της Τέχνης" του Κλοντ ντε Πορδοντέ:
Thierry Gazon (Τιερί Γκαζόν): Γάλλος ρεαλιστής ζωγράφος του 16ου αιώνα. Γεννήθηκε και εργάστηκε στη Ντοβίλ. Χαρακτηριστικό του ο πράσινος καμβάς πάνω στον οποίο ζωγράφιζε πάντα νεκρές φύσεις και η εμμονή του με τους Ιάπωνες νάνους.
ώρες ώρες στενοχωριέμαι που έχει καταργηθεί η γκιλοτίνα. σπουδαία σωφρονιστική μέθοδος για ανίατες περιπτώσεις όπως η δική σας, αγαπητέ homo ludens.
πραγματι φοβερά χρωματα, απίστευτο πάρτυ, τρελλό μωρό η κιρστεν αλλά πολύ κακο για το τίποτα φίλε μου. Χάνει τη μαγική ουσία και έχει ένα σκασμό λεφτά μέσα στο φιλμ. Δηλαδή αυτή η γυναίκα δεν έπαιξε κανένα ρόλο στη διαμόρφωση της Γαλλικής Επανάστασης? Και πέρα από τις εξοργιστικές σπατάλες της και τη ανεμελιά της ζωής (και εγώ θέλω!)χαράμισε το κορμάκι της μόνο σε έναν κρυόκωλο Σουηδό? Θα γράψω περισσότερα και στο μπλογκ μου γιατί μόλις είδα την ταινία και επειδή βγήκε κατευθείαν σε dvd θα ασχοληθω εκτενώς
@ alps: Κατ' αρχάς δεν είμαι και τόσο σίγουρος πως οι ζωές των βασιλέων της εποχής εκείνης (ειδικά του ζεύγους της ιστορίας μας) ήταν πολύ πιο δραστήριες πολιτικά από αυτό που παρουσιάζει η Κόπολα. Κατά δεύτερον, σιγά τη γκόμενα την Κίρστεν Ντανστ. Απλώς έχει τύπο και ταιριάζει και στο κάδρο της Κόπολα. Αλλιώς καμμιά Τζέσικα έπρεπε να διαλέξει (Μπιλ, Σίμσον, Άλμπα, διάλεξε εσύ)... Κατά τρίτον, ποια είναι η "μαγική" ουσία; Γιατί εδώ μιλάμε για την Κόπολα, άρα η ουσία είναι η εικόνα και η ατμόσφαιρα, η ουσία είναι τα all-star και οι Strokes, η ουσία είναι τα χρώματα, οι Βερσαλίες και η υπερβολή. Ή κάνω λάθος;
Δημοσίευση σχολίου