13 Σεπ 2012

Google Maps εναντίον Apple Maps: Σημειώσατε 1


To 2012 θα μείνει στην ιστορία της τεχνολογίας ως η χρονιά των μεγάλων πολέμων. Apple εναντίον Samsung, Google εναντίον Apple, Micorosoft εναντίον όλων. Ήταν να μη γίνει η αρχή. Τώρα όλοι θέλουν να ισοπεδώσουν τον αντίπαλο –ή τουλάχιστον να μην του επιτρέψουν να πατήσει στα χώματά τους. Το Game of Thrones για τον Iron Throne των smartphones είναι σε εξέλιξη και είναι αδύνατον να προβλέψει κανείς ποιος θα βγει νικητής.

Ένας από τους πολέμους που αναμενόταν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, φαίνεται πως τελικά θα μείνει ακήρυχτος. Η Apple αποφάσισε να συνεχίσει μόνη της το project των χαρτών της, χωρίς να συμπεριλάβει το Google Maps στο app της. Με μια πρώτη ματιά, αυτή η κίνηση μοιάζει με ένα γερό κροσέ στο σαγόνι της Google. Μακροπρόθεσμα όμως η μεγάλη χαμένη θα είναι η Apple. Ο πόλεμος στην ουσία έχει λήξει, πριν καν κηρυχθεί.

Γιατί; Αυτήν την στιγμή η Apple με τη κίνησή της στερεί από την Google ένα μεγάλο έσοδο από διαφημίσεις. Τέρμα πια τα “sponsored links”. Αν έχεις συσκευή Apple (και μιλάμε για τη νέα γενιά iPad και, κυρίως, iPhone –αφού στα παλιότερα iOS, τα Apple Maps θα συνεχίσουν να βασίζονται στα Google Maps), δεν βλέπεις διαφημίσεις, άρα η Google δεν κερδίζει χρήματα αφού δεν κάνεις κλικ πάνω τους.

Είναι λογικό η Apple να μη θέλει χαρίζει χρήματα στην Google από σπόντα. Δεν τη νοιάζει να βγάλει η ίδια χρήματα από τους χάρτες της. Της αρκεί να μην τα παίρνει ο ανταγωνιστής της. Αλλά το τίμημα γι’ αυτό μάλλον θα είναι πολύ πιο ακριβό. Γιατί; Είναι σχετικά απλό. Η Google έχει πολύ καλύτερα δεδομένα, πιο πλήρη και πιο σαφή. Έχει επενδύσει πολύ περισσότερα από την Apple στο project των χαρτών (θυμηθείτε ότι έχει φτάσει μέχρι και στο σημείο να συμπεριλάβει ποδηλατοδιαδρομές!). Όταν ο χρήστης θα κληθεί να επιλέξει, τότε δεν πρόκειται να προτιμήσει την «αφοσίωσή» του στην Apple και να αγνοήσει το app της Google. Ανάμεσα στο Apple Maps και στο Google Maps, ακόμη και οι χρήστες iPhone και iPad, θα προτιμούν το δεύτερο. Η λύση για την Apple θα είναι να μην επιτρέψει το κατέβασμα του Google Maps από το Apple Store, αλλά αυτό θεωρείται σχεδόν απίθανο ενδεχόμενο σε μια περίοδο που οι στρατοί εκατέρωθεν βρίσκονται «επί σκοπόν» και οι στρατηγοί με το δάκτυλο πάνω από το κόκκινο κουμπί που εξαπολύει τους πυρηνικούς πυραύλους.

Θα αναρωτηθεί κανείς: «Δεν μπορεί η Apple να φτιάξει το ίδιο καλούς ή και καλύτερους χάρτες από την Google;». Η απάντηση είναι: «Μάλλον όχι». Η Apple δεν έχει επενδύσει η ίδια σε ένα project σαν το Ground Truth, που αυτήν την στιγμή περιλαμβάνει 31 χώρες (όχι την Ελλάδα ακόμη...) και που θέλει 10 posts για να αναλύσουμε πώς λειτουργεί (αλλά –πιστέψέ με– περιέχει ΤΑ ΠΑΝΤΑ για το τι θα βρεις στην διαδρομή σου), όπως έχει κάνει η Google. Αντιθέτως, αγόρασε 3 start-ups που δουλεύουν πάνω στην τεχνολογία των χαρτών και ανέπτυξε μια συνεργασία με την TomTom, που από την τεχνολογία πλοήγησης περνάει και στην πιο σύνθετη των χαρτών. Η TomTom όμως βρίσκεται ήδη 3-4 χρόνια πίσω από την Google. Ο μόνος τρόπος να την προλάβει θα είναι να αντιγράψει τις πατέντες της. Κάτι που επίσης είναι απίθανο να συμβεί λόγω του τεταμένου κλίματος.

Για να μη σε αφήσω με την απορία, ιδού μια προσπάθεια πολύ απλής και γρήγορης ανάλυσης του Ground Truth: Εκτός από την ψηφιακή ανάλυση των χαρτών, η Google έχει κάνει επιτόπια έρευνα σε κάθε δρόμο και έχει προσθέσει δεδομένα από πινακίδες του Κ.Ο.Κ., όρια ταχύτητας, φανάρια, προτεραιότητες στις διασταυρώσεις (κάτι που παίζει τεράστιο ρόλο στον πραγματικό χρόνο που χρειάζεσαι για μια διαδρομή) και διάφορες αναποδιές που μπορείς να συναντήσεις (έργα, φυσικές καταστροφές κ.λπ). Εκτός από την ανάλυση των δεδομένων αυτών έχει και ανθρώπους να τσεκάρουν καθημερινά για διάφορα αναπάντεχα (ατυχήματα, διαμαρτυρίες στον δρόμο, ξέρεις από αυτά ως Έλλην...) και να αναπροσαρμόζουν τα δεδομένα ανάλογα. Κοινώς, αυτό που βλέπεις στο app σου είναι μια ψηφιακή αναπαράσταση της πραγματικότητας. Αν σου λέει «πάρε αυτήν την διαδρομή και όχι την άλλη», ξέρει πολύ καλά γιατί στο λέει.

Και, για να το κλείσω: Ποιος είπε ότι ο χρήστης δεν θέλει να βλέπει διαφημίσεις στα Google Maps του; Είναι τόσο στοχευμένες, που μετατρέπονται σε πρακτικές πληροφορίες. Ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα είναι δεδομένα που τα θες όταν βρίσκεσαι σε μια άγνωστη περιοχή και βιάζεσαι τόσο που δεν μπορείς να ψάχνεις για την καλύτερη επιλογή. Μήπως να το ξανασκεφτεί λίγο η Apple;

(Γράφτηκε για το Jumping Fish)

Δεν υπάρχουν σχόλια: