Δεν μπορεί να είναι τυχαίο το ότι ο Homo Ludens επιστρέφει από τις διακοπές του την παραμονή της επετείου της ρίψης της Ατομικής Βόμβας στη Χιροσίμα.
Ούτε φυσικά μπορεί να είναι τυχαίο το ότι κι εγώ φεύγω για διακοπές την επέτειο της ρίψης της Ατομικής Βόμβας στο Ναγκασάκι. Όμως, όποιο κι αν είναι το μυστηριώδες σχέδιο που έχει εκπονήσει για μας η Μοίρα, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον Django Reinhardt. Γιατί στην εποχή του, η λέξη "Ναγκασάκι" δεν ήταν ακόμα συνώνυμη της τραγωδίας - ήταν μια από εκείνες τις λέξεις, που κατάφερναν να εξάψουν τη φαντασία των πιο κοσμοπολιτών αστών του μεσοπολέμου, που στο άκουσμά της ονειρεύονταν εξωτικούς προορισμούς πέρα από κάθε φαντασία.
Τέτοιες λέξεις ήταν το ψωμοτύρι των τραγουδοποιών της Tin Pan Alley, που δημιουργούσαν εύπεπτα σουξέ γεμάτα πολιτισμικές ανακρίβειες - παρ' όλα αυτά, γοητευτικά (στην εποχή τους) και χαριτωμένα (σήμερα).
Κι αν επιλέγω, γι' αυτό το Django Weekend, το θρυλικό Nagasaki στην ερμηνεία του Quintette du Hot Club de France (που για την περίσταση, μετατρέπεται σε σεξτέτο, με την προσθήκη του Freddy Taylor στα φωνητικά - γιατί τέτοιοι στίχοι πρέπει να ακούγονται), είναι ακριβώς για το συνδυασμό υψηλής τέχνης (άκου τι παίζουν οι άνθρωποι) και φθηνού εξωτισμού, με άλλα λόγια για έναν και μοναδικό λόγο: χρειάζομαι διακοπές...
Τέτοιες λέξεις ήταν το ψωμοτύρι των τραγουδοποιών της Tin Pan Alley, που δημιουργούσαν εύπεπτα σουξέ γεμάτα πολιτισμικές ανακρίβειες - παρ' όλα αυτά, γοητευτικά (στην εποχή τους) και χαριτωμένα (σήμερα).
Κι αν επιλέγω, γι' αυτό το Django Weekend, το θρυλικό Nagasaki στην ερμηνεία του Quintette du Hot Club de France (που για την περίσταση, μετατρέπεται σε σεξτέτο, με την προσθήκη του Freddy Taylor στα φωνητικά - γιατί τέτοιοι στίχοι πρέπει να ακούγονται), είναι ακριβώς για το συνδυασμό υψηλής τέχνης (άκου τι παίζουν οι άνθρωποι) και φθηνού εξωτισμού, με άλλα λόγια για έναν και μοναδικό λόγο: χρειάζομαι διακοπές...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου