8 Αυγ 2007

Γιατί ο Φίλιππος Πλιάτσικας με εκνευρίζει τόσο πολύ;


Ο Φίλιππος Πλιάτσικας θέλει να σώσει τον κόσμο. Μου αφήνει αυτό το υπονοούμενο με το που μπαίνω στο site του: «Κάποιες φορές αισθάνεσαι ότι σε αφορούν όλα: ένα χτυπημένο μικρό παιδί από βόμβα στον Λίβανο που το ’χει η μητέρα του στην αγκαλιά της, τα δάση του Αμαζονίου που καταστρέφονται ανελέητα, οι άνθρωποι που μένουν δίπλα σου, ακόμα και οι ήχοι που βγάζει το γέλιο ή το κλάμα ενός μικρού παιδιού. Ο δίσκος ονομάστηκε “ΟΜΝΙΑ” που σημαίνει “ΟΛΑ”».

Τον αφορούν λοιπόν «όμνια». Ακόμη και η διάσωση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Αλλιώς θα ονόμαζε τον νέο του προσωπικό δίσκο με το απλούστερο «Ολα» και θα βοηθούσε πολύ περισσότερο τον γραφίστα που έστησε το εξώφυλλο να του φτιάξει ένα ωραίο lettering, να σπάσει λίγο τη μονοτονία. Αλλά όχι. Ο Φίλιππος Πλιάτσικας είναι αντισυμβατικός. Και είναι δυνάμει επαναστάτης. Στο πρώτο τραγούδι του άλμπουμ το λέει ξεκάθαρα: «Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα...». Μόνο που κάτι τον κρατά και δεν τον αφήνει να αλλάξει τον κόσμο.

Να ’ναι άραγε αυτό το ίδιο βάρος, αυτά τα κρυφά δεσμά που δεν αφήνουν τη φωνή του να τραγουδήσει, τα μάτια του ν’ ανοίξουν, το βλέμμα του να κοιτάξει κατευθείαν τον φακό; Φέρε στον νου σου τις φωτογραφίες του Φίλιππου που έχεις χαζέψει στα περιοδικά και στις αφίσες. Και τώρα προσπάθησε να θυμηθείς σε πόσες από αυτές δεν αγναντεύει προβληματισμένος το άπειρο, σε πόσες ο νους του δεν ταξιδεύει μίλια μακριά από τον φωτογράφο - στο Νταρφούρ, στα θύματα των Ερυθρών Χμερ στην Καμπότζη ή στον εμφύλιο του Ανατολικού Τιμόρ. Θυμήσου πόσες φορές το τραγούδι του ξεφεύγει από τα μονοψήφια ντεσιμπέλ ενός βραχνού ψιθύρου και σε πόσες συναυλίες τον έχεις δει να τραγουδά χωρίς να κρατά κλειστά τα μάτια, δέσμια των «σκοτεινών» του εγνοιών...

Ο Φίλιππος Πλιάτσικας με εκνευρίζει αφάνταστα γιατί ακόμη και στα πιο απλά θέματα μιλά πιο αόριστα και από Κινέζο φιλόσοφο του 3ου αιώνα π.Χ. Οταν, για παράδειγμα, σε μια συνέντευξη τον ρωτούν τι θα άλλαζε στην Ελλάδα του σήμερα, αν θα μπορούσε να αλλάξει κάτι (προσοχή, στην Ελλάδα του σήμερα, όχι σε όλον τον κόσμο, όπως επιχειρεί με το πρώτο τραγούδι του νέου του άλμπουμ - βλέπε παραπάνω), εκείνος δεν θα πει «θα έβαζα κάδους για ανακύκλωση σε κάθε γειτονιά» ή κάτι σαν «θα καταπολεμούσα τη διαφθορά». Οχι, ο σκοπός του είναι ανώτερος. Και πιο αινιγματικός: «Επειδή είμαστε ένα παγκόσμιο χωριό, δεν μπορείς να αλλάξεις κάτι μόνο στην Ελλάδα ή μόνο στη Γερμανία ή στη Γαλλία (σ.σ.: η επιλογή των κρατών σε σχέση, για παράδειγμα, με το Σουδάν ή την Κολομβία είναι ένα ακόμη πλιατσίκειο παράδοξο). Πρέπει να αλλάξουν πράγματα παντού. Και εγώ θα ήθελα να αλλάξουν τα αυτονόητα, τα πρακτικά, τα καθημερινά. Αυτά που έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση. Αν τα δέντρα είναι πράσινα, αν η θάλασσα είναι γαλάζια, αν, όταν αγαπάει κάποιος κάποιον, τον αγαπάει όντως»...

Ο Φίλιππος Πλιάτσικας με εκνευρίζει προκλητικά, γιατί είναι κακός μουσικός (το δηλώνει και ο ίδιος ευθαρσώς στα αυτοβιογραφικά του μηνύματα, προφανώς για να έρθει ακόμη πιο κοντά προς τον «μέσο» ακροατή), γιατί δεν αντέχω άλλο μι μινόρε στις συνθέσεις του και γιατί, στο κάτω-κάτω, οι μεγάλες επιτυχίες του είναι είτε διασκευές είτε βασίζονται σε στίχους άλλων. Εχεις διαβάσει το «Μαραμπού» του Καββαδία που έλεγε: «Λένε για μένα οι ναυτικοί που ζήσαμε μαζί / πως είμαι κακοτράχαλο τομάρι διεστραμμένο...». Ε, άλλαξε τους «ναυτικούς» με τις «όμορφες», το «κακοτράχαλο» με το «αδιόρθωτο», το «τομάρι» με το «ρεμάλι» και το «διεστραμμένο» με το «τελειωμένο» και έχεις ένα από τα αγαπημένα σου χιτ των Πυξ Λαξ.

Ο Φίλιππος Πλιάτσικας με εκνευρίζει απίστευτα, γιατί ακόμη και το τραγούδι-σύμβολο των James, το «Say something» (ναι, η αφορμή για το παρόν κείμενο δόθηκε στη συναυλία των Βρετανών προ δεκαημέρου στο Ολυμπιακό Στάδιο), δεν το "έκλεψε" με κομψό τρόπο -όπως, ας πούμε, είχε κάνει ο Μανόλης Φάμελλος παλιότερα μ’ ένα εξώφυλλο των Afghan Whigs-, αλλά με τον πιο χοντροκομμένο: το μετέτρεψε σε «Πες κάτι, πες κάτι, μίλα μου...», γνωρίζοντας πολύ καλά πως οι καταθλιπτικές έφηβες που αποτελούν το 80% του κοινού του δεν γνωρίζουν ούτε ποιοι είναι οι James ούτε καν πού πέφτει το Μάντσεστερ απ’ όπου μας έρχονται. Είμαι σίγουρος πως στο live της 18ης Ιουλίου υπήρχαν παιδάκια στο κοινό που εντυπωσιάστηκαν όταν ο Τιμ Μπουθ άνοιγε τη συναυλία διασκευάζοντας Πλιάτσικα...

Ο Φίλιππος Πλιάτσικας με εκνευρίζει ολοκληρωτικά, επειδή επιμένει να είναι ο μόνος μη μεταλάς μαλλιάς, όταν ακόμη και το έτερον ήμισυ του «έντεχνου προβληματισμού», ο Γιάννης Κότσιρας, τόλμησε επιτέλους να εναρμονίσει το λουκ του με το πνεύμα των ημερών. Δεν εννοώ τη μόδα, γιατί ο Πλιάτσικας είναι υπεράνω μόδας -είναι σαφές και από το ντύσιμό του-, αλλά τον καύσωνα. Πού πάει με τέτοια χαίτη μες στο κατακαλόκαιρο δεν μπορώ να καταλάβω. Οπως δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η μουσική του Πλιάτσικα (ή των Πυξ Λαξ, δεν θα τα χαλάσουμε εδώ) ταιριάζει τόσο στο Μέγαρο - και γιατί δεν είναι απλώς άλλο ένα έξυπνο promotion της δισκογραφικής του. Πιστεύεις και εσύ ότι είναι το δεύτερο, ε; Οτι ο Πλιάτσικας γίνεται σιγά-σιγά ο νέος Νταλάρας; Σε μια πιο ήπια, πιο σιωπηρή και άρα πιο επικίνδυνη βερσιόν; Αυτό ακριβώς. Ο Φίλιππος Πλιάτσικας με εξοργίζει, γιατί είναι η προσωποποίηση της μετριότητας που στη σημερινή Ελλάδα καθορίζει τα trends και θεοποιείται. Θεοποιείται, είπα; Μα, ο Πλιάτσικας είναι ήδη πάνω και από τον Θεό. Κάτι τέτοιο δεν υπονοούσε στο προηγούμενο άλμπουμ του όταν τραγουδούσε: «Γιατί εξατμίζομαι τη νύχτα / Γιατί γίνομαι καπνός / Τι δεν ξέρω, τι δεν είδα, τι να πω / Πού έχουν κρύψει την ελπίδα / Τι δεν έμαθε ο Θεός / Πώς μπορεί να μην το ξέρει ούτε αυτός»;

(Big Fish, 29.VII.07)

36 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ahahahahahahaha απλά άψογος, με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο. Ποτέ μου δεν μπόρεσα να καταλάβω προς τι ο χαμός με τον κύριο αλλά και το (πρώην? δεν γνωρίζω) συγκρότημα του που σε όλα μα όλα τα κομμάτια τους, ακόμα και στα χαρούμενα (και στα 2) τραγουδούν σα μαστουρωμένοι, ψιθυριστά, νωχελικά, σκοτεινά, λες και φοβούνται ότι θα ξυπνήσουν τους γείτονες. Το μικρόβιο Πλιάτσικας πέρασε και στο "αδελφό" τους συγκρότημα Όναρ με την γκόμενα τραγουδιστρία να ακούγεται σαν νταλικέρης με φαρυγγύτιδα.
Έλεος με τους δήθεν κουλτουριάρηδες. Ακούω ελάχιστες ελληνικές παραγωγές αλλά σε σύγκριση με τον mr lexotanil χίλιες φορές Βίσση, Καίτη Άγαρμπη και δε συμμαζευεται

Ανώνυμος είπε...

Πω πω θάψιμο...

:-)

Πάω σε άλλα ποστ!

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Δωσε!!!Αυτα ειναι!!!
Ουτε εμενα μου αρεσουν ολα του τα τραγουδια...αλλα εχει ομως και 2-3 καλα...

Ανώνυμος είπε...

EPITELOUS!!!!! Mpravo psile mou.
7 logoi (osa kai ta kaka tis moiras tou Pliatsika) pou afto to keimeno prepei na dimosieftei kai se periodiko atofio opos einai
1. Egrapses ena keimeno exo apo ta dontia (kai ohi tis malamo kai tou karvela.
2. Htipises afto to asteio katestimeno tis louben ipokoultouras tou Pliatsika kai tis pareas tou.
3. Gremises kathe propirgio tis taftotitas tou iparktou "entehnou" kai ohi mono tragoudiou
4. Athela sou katakeravnoneis tin gay koinotita (gia na min xehniomaste) pou sigotragoudaei Pliatsika kai ekdilonete
5. Xeftilises olous aftous tous dithen pou lene oti mono o Pliatsikas gemizei ton Likavito (se ligo tha mas poun oti gemizei to irodio i' tin epidavro taftochrona se parallili sindesi)
6. Ipovivases afton ton asteio mousiko sto epipedo Kotsira - Dalara pou opos oloi xeroume pio kato apo aftous einai mono o vothros tis ipogas(akoma kai ta tragoudia ton jetaim einai ipsiloterou epipedou)
7. Manifesto prepei na ginei to keimeno sou.Einai fanero oti oi diakopes edrasan thetika giati eihes empnefsi.To keimeno einai mesto kai diavazete me efkolia akoma kai apo ton zoroastri kai emena.Paparologeis ekpliktika me tromera epiheirimata kai me meleti pou den prepei na eheis kanei gia kanena allo arthro sto parelthon.Einai toso kalo pou den tha chreiastei na apantiseis se kanena sholio apo afta pou tha dehteis
Apla sigharitiria

Nikos Fotakis είπε...

epitelous postares afto to aristourgima!
niwthw poly perifanos gia sena...
ps. misw ta greeklish, alla to pc toy ksenodoxeiou den exei ellinika...

KitsosMitsos είπε...

Ένα συγκρότημα - αρχικά - μία μελωδία, μία συγχορδία μόνο! Αυτή είναι η ιστορία των Πυξ Λαξ και του Φίλιππου Πλιάτσικα. Μπορεί να είχανε αρκετά "πιασάρικα" τραγούδια, όμως η ιστορία κάποια στιγμή έχει και το τέλος της... Πολύ καλή η συγκεκριμένη ανάρτηση, εκφράζει αρκετό κόσμο.

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν ησουν τοσο κομπλεξικος θα μαθαινες οτι το Λενε για μενα δεν το γραψε ο Πλιατσικας οτι το ΟΜΝΙΑ ειναι λατινικη λεξη kai oxi αρχαιοελληνικη και κατω απ το Πες κατι στο cd ως συνθετες υπογραφουν οι james που σημαινει οτι ειναι διασκευη και μαλλον με την αδεια τους πριν γραψεις αυτο το απιστευτης εμπαθειας τηλεκατευθυνομενο κειμενο.Δεν ξερω αν το ηλιθιο μυαλο σου καταλαβαινει τη διαφορα. Αυτο που ξερω ειναι σε κατι μαλακες σαν εσενα η μεγαλη ανοδος της ελληνικης σκηνης και οχι μονο του Πλιατσικα αλλα κυριως αυτο το τριημερο στο Λυκαβηττο σας επεσε πολυ βαρυ

Ανώνυμος είπε...

Ο ΚΟΜΠΛΕΞΙΣΜΟΣ σε όλο του το μεγαλείο. Δε μπορώ να καταλάβω που βρήκε τόση "έμπνευση" και τα είπε!!! Έυγε σπουδαία λόγια...
Δεν έχεις λεω εγώ να ασχοληθείς με κανα ζετ έμ που ασχολείσαι με την έντεχνη σκηνή??? Το ότι μπορεί να μη σου αρέσει ο Πλιάτσικας και οι Πυξ Λαξ που όλο και κάποιο τραγούδι του σαρέσει δε σημαίνει οτι μπορείς να γράφεις ασυναρτησίες. Στο cd το Πες κατι ως συνθετες γράφεϊ james = διασκευή = πνευματικά δικαιώματα.. αλλα δεν βλέπεις καλά μάλλον ή εθελοτυφλείς θέλοντας να καταφέρεις και καλά κάτι..
Σχετικά με αυτά που έχει πει για την πάρτη του και ο τρόπος που μιλάει κτλ μαγκιά του τότε για την πέραση του... (βλ. Λυκαβηττός 22-23-24/6/2007)
Το μόνο σίγουρο είναι οτι όταν κάποιος βαδίζει καλά και έχει επιτυχία, σαν μανιτάρια κάτι άσχετοι σαν εσένα πετάγονται για να ακουστεί το όνομά τους και η δήθεν γνώμη τους..
Άι πηγαίντε σε κανά μπουζούκι παλιο-φοίβοι να ντιραχταρίσετε..

ΕΎΓΕ!!! Θα πας πολύ μπροστά!!

Ανώνυμος είπε...

Emena pali mou mirizei anthrwpaki wanted to be a musician, den ta katafera k ta rihnw stous allous. Giati etsi? krimas krimas...an den kanw lathos krinoume kapoion gia tin mousiki tou, k afou den s aresei giati sholiazeis olo tou to einai? :D halarwse ligo k kane ta dika sou oneira pragmatikotita, bas k stamatisei na se ekneurizei "afantasta" k "apisteuta"

Nikos Fotakis είπε...

Κατανοώ απόλυτα τον εκνευρισμό των fan του Πλιάτσικα - κι εγώ θα τσαντιζόμουν αν κάποιος τολμούσε να βρίσει τον Django Reinhardt, ας πούμε. Είναι τρομερό να απαξιώνεται το γούστο σου, γιατί δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να πιστεύει ότι έχει κακό γούστο, παρ' όλο που όλοι ξέρουμε ότι αυτό είναι πρακτικά αδύνατον.
Το ότι ο εκνευρισμός εκφράζεται με επιθέσεις του τύπου "είσαι κομπλεξικός" και "άντε άκουσε Φοίβο" είναι το πρόβλημα των οπαδών του εντέχνου, που λειτουργούν ως οπαδοί: τους αρέσει ο διχασμός της μουσικής σε στρατόπεδα. Κι έχει ενδιαφέρον το ότι αντιπαρέρχονται τα περί κακής μουσικής, κυρίως όμως ότι τους είναι αδύνατον να καταλάβουν ένα κείμενο που κάνει κριτική σε ένα ποπ είδωλο - γιατί, μη γελιόμαστε, ένας άνθρωπος που γεμίζει το Λυκαβηττό για τρία βράδια είναι ο ορισμός του Pop star (η Κοκκίνου, ας πούμε, δεν μπορεί να το κάνει αυτό), πιο mainstream από αυτό δεν έχει (ή μάλλον έχει - να σου κλείνει η Άννα Νταλάρα το Μέγαρο για να ντύσεις με συμφωνική το ξεπλυμένο ροκάκι σου).
Τέλος, σε σχέση με τους James, και όλο αυτό το άγχος για τα πνευματικά δικαιώματα: σας παραπέμπω στο τραγούδι "Έχω ξεχάσει το όνομά μου" (από το cd "Ένα βροχερό ταξί"), όπου αναγράφονται ως δημιουργοί ο Πλιάτσικας και η Όλγα Βλαχοπούλου, ενώ με αστερίσκο στο τέλος γράφει "η εισαγωγή του τραγουδιού έχει εμπνευστεί από το Tajabone του Alberto Iglesias". Η διατύπωση είναι νομικίστικη, ώστε να είναι καλυμμένη η εταιρία χωρίς να πληρώσει δικαιώματα. Ο τύπος πήρε την εισαγωγή ενός από τα πιο αγαπημένα τραγούδια των τελευταίων ετών, κράτησε ακόμα και την ενορχήστρωση με την φυσαρμόνικα - χωρίς να αποδώσει τα εύσημα... άσε που το τραγούδι είναι του Ismael Lo κι όχι του Iglesias!

Εραστες της Γαστρονομιας... είπε...

Ήμουν έτοιμη να αρχίσω να στα χώνω που έχεις γυρίσει τόσο καιρό από τις διακοπές και δεν έχεις δώσει ένα σημείο ζωής. Μετά είδα όμως τα comments όλων αυτών των φιλοΠλιατσικών (Χριστέ μου δηλαδή) και σε λυπήθηκα!

Τι κάνεις Ludensάκι? πώς περάσατε με το Μαράκι. Χρόνια Πολλά κιόλας για την γιορτή της σήμερα.

Ανώνυμος είπε...

Πες τα Χρυσόστομε, το πιο εκνευριστικό είναι τα μαλλιά του!

Homo Ludens είπε...

@ Avlakiotis: Το κείμενο έχει ήδη δημοσιευθεί σε περιοδικό (Big Fish, 29/7/07 -το γράφω κάτω κάτω...)
@ Zelig: Ούτε ο ίδιος δεν θα μπορούσα να υπερασπιστώ τον εαυτό μου καλλίτερα!
@ Omnes: (ή μήπως omnis; Έχω σπουδάσει και φιλολογία, τρομάρα μου...) Είμαι υπόλογος για το εγκληματικό "διάσωση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας" και γι' αυτό σύντομα θα ανεβάσω φωτογραφίες μου σε φάση αυτομαστιγώματος κατά την διάρκεια των διακοπών μου στην Πάτμο (γυρίζω την Κυριακή). Το "omnia" φυσικά και είναι λατινικό -πράγμα που με κάνει ακόμη πιο μαλάκα, αγαπητέ ανώνυμε, που δεν έκραξα τον συμπαθέστατο Φίλιππο ακριβώς γι' αυτό: προτίμησε λατινικά λεξούλα, αντί αρχαιοελληνικής, για να τιτλοφορήσει το άλμπουμ του. Αν αυτό δεν είναι δηθενιά τότε τι είναι δηθενιά;
Για τα υπόλοιπα λάθη μου: Ναι, το "Λένε για μένα" το έγραψε ο Ξυδούς. Αλλά το κείμενό μου δεν αναφερόταν ποτέ στο πρόσωπο Πλιάτσικας -και αυτό νομίζω ότι ήταν σαφές. Αναφερόταν στο "φαινόμενο Πλιάτσικας", άρα και στο φαινόμενο "Πυξ Λαξ". Στο κάτω κάτω, αν τον Φίλιππο, ως πρόσωπο, τον χαλάνε οι αντιγραφές και οι κλοπές, θα μπορούσε να την πει στο Μάνο Ξυδού και θα μπορούσε να ασκήσει βέτο πριν την κυκλοφορία του "Λένε για μένα". Εκτός κι αν αυτός είναι ο λόγος διάλυσης των Πυξ Λαξ και δεν το μάθαμε ποτέ. Που ακόμη κι αν είναι -και δεν τον μάθαμε- δείχνει πόσο έντονο έχει όλο το "έντεχνο" σύστημα το ένστικτο αυτοσυντήρησης.
Για το "Say Something": Εννοείται ότι ο Πλιάτσικας αναφέρει τους James ως συνθέτες και εννοείται ότι ζήτησε πνευματικά δικαιώματα. Η δισκογραφική δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει τόσο μεγάλη πατάτα. Η απορία μου είναι πόσοι από τους φίλους του Πλιάτσικα είχαν ακούσει ποτέ James -ή άκουσαν ποτέ από τότε που βγήκε το "Πες κάτι"- και το πώς κρίνουν την επιλογή του να διασκευάσει ΈΤΣΙ το συγκεκριμένο κομμάτι. Γιατί, τόσα χρόνια που ασχολούμαι με τη μουσική είχα αποκομίσει την αίσθηση ότι όταν κάνεις διασκευές, είτε θες να πεις κάτι, είτε θες να πουλήσεις πολύ. Συμφωνούμε λοιπόν ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση κάποιος δήθεν εναλλακτικός το έρριξε στο εμπόριο (διακορεύοντας ένα υπέροχο τραγουδάκι);
Τέλος, για το μαλλί του: Από τη στιγμή που υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στο Λυκαβηττό γιατί βλέπει αυτή την εικόνα και πείθεται ότι αυτό σημαίνει "ποιότητα", τότε δεν μπορώ να μην το κράξω. Κι εγώ μαλλιάς ήμουν όταν έπαιζα και άκουγα metal. Δεν έχω τίποτε με τους μαλλιάδες. Με τη δηθενιά έχω...
Και για να το κλείσουμε το θέμα εδώ: Δεν ασχολήθηκα ούτε με την Κέλλυ Κελεκίδου, ούτε με το "Θηρίο". Με τον Πλιάτσικα ασχολήθηκα, γιατί πρόκειται όντως για φαινόμενο της σύγχρονης Ποπ Κουλτούρας μας. Αυτό και μόνο δείχνει ότι τον αναγνωρίζω τουλάχιστον ως κάτι. Τους υπόλοιπους δεν τους βάζω στο στόμα μου ούτε για πλάκα. Απ' ότι έμαθα, όταν το διάβασε ο Φίλιππος, γέλασε. Και αυτό είμαι μια υγιής αντίδραση. Ο ανώνυμος, ο vasilis και ο leyko προτίμησαν να με βρίσουν...

Nikos Fotakis είπε...

Τελειώνοντας, να πω μόνο ότι το πιο περιεκτικό σχόλιο το έχει κάνει ο Γιάννης Νένες (respect), χρησιμοποιώντας μόνο μια λέξη: μπλιάτσικας.

Ανώνυμος είπε...

Το κειμενο ειναι παρακμιακο εμπαθες και μικρο.Ο λογος που γραφτηκε ειναι μια απο τις προφανεστερες περιπτωσεις δεν τα καταφερα να κανω κατι ως μουσικος και βριζω οσους τα καταφεραν.Συμφωνω σ αυτο με καποιους.Δεν συμφωνω με τις υβρεις βεβαια.Ειναι θλιβερο να εχει καποιος ταλεντο σε κατι και να αναλωνεται σε τοσο προσβλθτικα για τον ιδιο κυριως κειμενα.Οπως θλιβερες ειναι και οι μετεπειτα δικαιολογιες του ιδιου οτι εγραψα οτι εκλεψε ενα τραγουδι που τελικα ειχε κανει διασκευη αλλα δεν εννοουσα αυτο κλπ.Ειναι σαφες για ολους εμας που ακουμε μουσικη τι σημαινει διασκευη με την οποια βεβαια δικαιως μπορει να διαφωνει καποιος και τι κλεψιμο.Δεν δικαιολογουνται τα αδικαιολογητα ουτε απ τα επισης θλιβερα σχολια συμπαραστασης στον κειμενογραφο που κλεινουν το ματι ως δηθεν γνωστες της πραγματικοτητας και δεν ξερουν ουτε καν οτι οι δισκογραφικες ειναι ετοιμες για κλεισιμο και ζουν την απολυτη απαξιωση και βεβαια δεν εχουν καμμια δυναμη να κλεισουν καμμια τετοια συνεργασια οπως του Μεγαρου.Εχω παρακολουθησει επειδη με ενδιεφερε το θεμα τις μερες της συνσυλιας αυτης και ειδα τουλαχιστον 5 συνεντευξεις ανθρωπων της ΕΡΤ που ελεγαν πως οι ιδιοι το προτειναν και μαλιστα πηραν απαντηση μετα απο καποιες μερες .Κι αυτοι στο κολπο του Korleone Πλιατσικα θα ηταν φαινεται.Το κομματι Ε χω ξεχασει τ ονομα μου εκτος της εισαγωγης που ειναι ιδια ομολογουμενως το υπολοιπο οσες φορες κι αν το ακουσα δεν εχει καμμια σχεση.Μαλλον ειμαι ο μεγαλυτερος απο ολους σας σε ηλικια και θλιβομαι οταν τοσο ταλαντουχοι ανθρωποι πνιγονται απο τις εμμονες τους.Γιατι για να τα βαζεις με τετοιο τροπο με ανθρωπους σαν τον Πλιατσικα που σιγουρα αν ψαξεις χωρις παρωπιδες θα βρεις πιο πολλα καλα απ οτι κακα πρεπει να σε κυνηγανε πολλα φαντασματα και εμμονες.Κριμα

Ανώνυμος είπε...

Χαλαρώστε λίγο ρε παιδιά.. τη γνώμη του είπε ο άνθρωπος...
Εγώ συμφωνώ... Τι το ιδιαίτερο έχει ο Πλιάτσικας που θα έπρεπε να θεωρείται λογικό που τον θεοποιούν... Ένας μέτριος ποπ τραγουδιστής είναι που την έχει δει κάτι περισσότερο από αυτό που είναι...
Όπως και ο ίδιος, η μουσική του είναι υπερεκτιμημένη... Άκου έντεχνο... που αλλού έξω από την ελλάδα υπάρχει τέτοιος όρος? Ποιος ορίζει τι είναι τέχνη σήμερα?

Ανώνυμος είπε...

Ρίχτα, πες τα, λίγα έχεις πει. Έχουμε βαφτίσει τον κάθε άσχετο άμουσο βλάκα ατάλαντο 'μουσικό' εδώ στην Ελλάδα (και παντού) και πρέπει να συνεχίσουμε να μολύνουμε τα αυτάκια μας. Πες τα Χρυσόστομε, είμαι σίγουρος ότι έτσι σε λένε :P.
Πάντως το μόνο υπέρ που έχω για αυτόν τον άνθρωπο, είναι ότι θα έπρεπε να έχει το βραβείο 'guitar for noobs'. Ακόμα και ο ποιο αδαής αρχάριος καταφέρνει να γρατζουνίσει 3 ακορντάκια, που συνθέτουν όλα του τα τραγουδάκια.
Πες τα. Έλεος πια δηλαδή.
Lykmannen

Homo Ludens είπε...

@ Ανώνυμος: Δεν είμαι αποτυχημένος μουσικός, ας μη συνεχίζουμε αυτή την αστήρικτη υπόθεση... Όσον αφορά στα προβλήματα των δισκογραφικών, καλό θα ήταν να ψαχτούν λίγο να δουν γιατί τους προέκυψαν; Μήπως η με το ζόρι στήριξη σχημάτων όπως οι Πυξ Λαξ και καλλιτεχνών όπως ο Χατζηγιάννης έχουν παίξει κάποιο ρόλο;
@ darkenlight & Lykmannen: Εσείς είστε οι "χρυσόστομοι". Το "ποιος ορίζει τι εστί τέχνη σήμερα;" και το "Ακόμα και ο ποιο αδαής αρχάριος καταφέρνει να γρατζουνίσει 3 ακορντάκια, που συνθέτουν όλα τα τραγουδάκια του Πλιάτσικα" συμπυκνώνει λίγο πολύ όλο μου το post...

Ανώνυμος είπε...

πόσο θα θελα να το είχα γράψει αυτό εγώ ρε γαμώτο (αλλά χάλασε το ποντίκι και το πληκτρολόγιο και δεν μπορω να κάνω κόπυ-πέιστ)

γεια στο πληκτρολόγιό σου αγόρι μου...

Homo Ludens είπε...

@ KKM: Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Είστε ο Γενικός Γραμματέας ή απλώς ο εκπρόσωπος Τύπου του Κομμουνιστικού Κόμματος Μοίρης; Να ξέρετε πάντως ότι εγώ σας ψηφίζω ανελλιπώς από τότε που γίνατε νόμιμοι!

Ανώνυμος είπε...

ai sixtir Ludensάκι...

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΤΑΙ!!! ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΖΕ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΣΧΟΛΟΥΣΑΣΤΑΝ ΤΩΡΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΓΑΤΕ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ....

cobden είπε...

Τέλειο ποστ!Έλεος με τη ψευτοκουλτουριάρικη, θολο-αριστερή εντεχνίλα!

Ανώνυμος είπε...

ποοοοοοοοοοοοοσο συμφωνω!!!! το ειχα διαβασει τοτε και στην εφημεριδα και ειχα λιωσει στο γελιοο!!! μπραβο!! πολυ καλη δουλεια

Ανώνυμος είπε...

Τελικα ο Φιλλιπος ειχε δικιο...
Οι παλιες αγαπες πανε στον παραδεισο...
Οτι αξιζει ποναει κι ειναι δυσκολο...

Αφιερωμενο σ αυτους που θα δεν γινουν ποτε... αυτο που γιναν καποιοι αλλοι

ΤΖΩΤΖΙΟΥ είπε...

Εν πρώτοις, μια διαμαρτυρία προς Έλληνες και ξένους, ίσως ετοιμόλογους πλην όμως καθόλου ετυμολόγους: Φίλιππος· ο φίλος των ίππων. Δεν ξέρω κάποιον φίλλο των ίπων, όπως και στο σχολείο δεν κάναμε διάλλειμα αλλά διάλειμμα.

Αφού έβγαλα το γεροντοκορίστικό μου (περιμένω να μεγαλώσουν τα παιδιά μου για να γκρινιάζω και σ' εκείνα), να θαυμάσω το σχετικά ήπιο κλίμα εδώ και να αναφέρω μια παλαιότερη ανάρτηση, ακόμα ζωντανή, που γέννησε πολλά πάθη, όπως και τουλάχιστον ένα πόνημα του Πλιάτσικα εν αγνοία του ιδίου.

Ανώνυμος είπε...

Όχι άλλο Πλιάτσικα...

Vangelis είπε...

Εμείς "μεγαλώσαμε" με Πλιάτσικα ... αυτός "έμεινε" ο ίδιος ...

Ανώνυμος είπε...

μπράβο ρε Ludens που είσαι μεσα στο πνεύμα της εποχής και δεν γουστάρεις μαλλιάδες που κλέβουν κομμάτια άλλων και κάνουν καριέρα... ελπίζω να τα διάβασε τα σχόλια σου και ο μαλλιάς ο Αγγελάκας που έκλεψε για την Ταξιδιάρα Ψυχή του το Damaged Goods των Gang of Four...

Ανώνυμος είπε...

μπράβο σου κι εσένα γίγαντα Zelig που ως κλασσικός Έλληναρας αποδίδεις το Tajabone που έχει ΣΥΝΘΕΣΕΙ ο Alberto Inglesias στον Ismael Lo που το ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ...

Μορένα Μία είπε...

ΠΕΣ ΤΑ!

Nikos Fotakis είπε...

Αγαπητέ χθεσινέ ανώνυμε:
έχω μπροστά μου τόσο το soundtrack του "Todo Sobre mi Madre", όσο και το άλμπουμ "Senegal" του Ismael Lo. Και στα δύο αναφέρεται ότι το "Tajabone" είναι σύνθεση του τελευταίου. Το κομμάτι απλώς συμπεριελήφθη στο soundtrack, το οποίο κατά τ' άλλα υπογράφει ο Iglesias. Αυτά για το ποιος είναι συνθέτης και ποιος ερμηνευτής. Για την νομικίστικη ταμπακέρα, ούτε λέξη.
Καληνύχτα
Ο πρώην Zelig - νυν Arkadin - εσαεί Ελληναράς.

Ανώνυμος είπε...

kala ki esy homo ena aytonoito metrio keimeno egrapses

Ανώνυμος είπε...

Τώρα κοίτα τον καθρέφτη σου και δες τον εαυτό σου νιώθεις περίφανος που έγραψες αυτές τις αηδίες ???? .... Πάνε να δεις τη νορμαλ συμπεριφορά ανθρώπων,αλλά ξέχασα δεν βγαίνεις απο το σπίτι σου... Οκ... Δέχομαι την κριτική και καλά κάνεις και κοροϊδεύεις τον Πλιάτσικα αλλα ρε φίλε δεν μπορείς να μιλάς για τον πόλεμο και να κοροϊδευεις... Ελπίζω να μην βρεθείς ποτέ σε αυτήν την άσχημη θέση.... Και άντε σύνελθε το να αλλάξει κανείς τον κόσμο θα ήταν άγιο να προσπαθήσει κανείς.. αλλα οσο υπάρχουν άτομα που το χλευάζουν αυτο τι να πω (εισαι πολύ χαμήλα) δες τωρα τσοντα της Τζουλιας και αλλαξε τον τροπο που το κανει.... Μην τα ισοπεδώνεις όλα....

Ανώνυμος είπε...

osoi diafwnoun einai knites .....

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς η εμπάθεια μέσω της ισοπέδωσης δίνει και παίρνει στο εν λόγω άρθρο.
Δεχτή όποια άποψη, και όποιο γούστο, αυτά άλλωστε δεν ορίζονται (ευτυχώς) από κανέναν μας.Αλλά, καλό ήταν να μιλάει κανείς με επιχειρήματα, αλλά και με γνώση των πραγμάτων.
Επειδή λοιπόν γνωρίζω αρκετά για το συγκρότημα των Πυξ Λαξ καθώς και ξεχωριστά για τα μέλη όπως π.χ. ο Φίλιππος Πλιάτσικας,και όντας φίλος των Πυξ Λαξ, και όχι απαραίτητα του Πλιάτσικα, έχω να αναφέρω πως γράφονται πράγματα από το μυαλό του καθενός,και όχι από την πραγματικότητα.
Οι Πυξ Λαξ ανέφεραν τον όρο ''έντεχνο'' πρώτοι και δεν το θυμάμαι? Κακώς τους χρεώνεται ο όρος. Λαϊκό συγκρότημα (κατά δήλωσή τους) με μια εναλλακτική υφή πολλές φορές.
Επίσης, δεν δήλωσαν ποτέ γνώστες μουσικής, παρά ερασιτέχνες που έγραψαν αρκετά τραγούδια που θα θυμόμαστε και για πολλά χρόνια ακόμη,είτε συμφωνείτε είτε όχι.
Σεβάστηκαν τον κόσμο πολλάκις, δεν κορόιδεψαν, ήταν τραγουδοποιεί που φτιάχναν τραγούδια του δρόμου, με 2-3 συγχορδίες, αλλά μελωδικά και συνήθως με αξιοπρεπή στίχο.
Και για τον αγώνα που έδωσαν τα πρώτα 5 χρόνια μέχρι να αρχίσουν να γίνονται γνωστοί, δικαιώθηκαν μέσα από τον κόσμο που δέθηκε μαζί τους, γι'αυτό που ήταν.Και οι πωλήσεις το αποδεικνύουν επίσης, χωρίς να είναι το μοναδικό κριτήριο αυτό.
Και όσον αφορά το ''εμπορικό'' του θέματος, νομίζω ότι είναι επίτευγμα που τίτλοι δίσκων ''ο μπαμπούλας τραγουδάει μόνος τις νύχτες'', ''για τους πρίγκιπες της δυτικής όχθης'', ''στίλβη'', ''τα δοκάρια στο γρασίδι περιμένουν τα παιδιά'', ακούστηκαν και αγοράστηκαν τόσο πολύ από τον κόσμο.
Τέλος πάντων, ο καθένας εκφράζεται όπως θέλει, αλλά η ισοπέδωση ποτέ δεν έφερε καρπούς σε κανέναν. Αντικειμενικά, οι Πυξ Λαξ άφησαν το στίγμα τους στην ελληνική δισκογραφία και, κατά τη γνώμη μου, τόσο έντονο που δεν άρεσε σε πολλούς, αλλά το βασικότερο, άφησαν όμορφα τραγούδια, χωρίς πολύπλοκες μελωδίες και συγχορδίες, αλλά με αλήθεια.