7 Ιαν 2014

Μεταμορφώνοντας το σήμερα, παρέα με τον Woodkid


Κάπου είχα διαβάσει ότι η πατρίδα της Absolut Vodka είναι το Kungsholmen της Στοκχόλμης, μια κυριλέ γειτονιά, δυτικά του κέντρου. Πριν λίγες μέρες που βρέθηκα εκεί, αναζήτησα σημάδια αλλά τίποτε... Διαβάζοντας λίγο την ιστορία της Absolut ανακάλυψα ότι όχι μόνο δεν ξεκίνησε από εκεί, αλλά ότι έπαιζε και μια κόντρα μεταξύ του Λαρς Όλσον Σμιθ που την έφτιαχνε και του μονοπωλίου αλκοόλ που υπήρχε στη σουηδική πρωτεύουσα. Ο Σμιθ την πουλούσε σε χαμηλότερη τιμή ακριβώς έξω από τα όρια της πόλης και ίσως κάπου εκεί να μπλέκεται το Kungsholmen που στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν πρωτοπαράχθηκε η Absolut, δεν πρέπει να αποτελούσε κομμάτι της Στοκχόλμης. Αλλά τώρα κάνω απλά εικασίες.

Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι, περπατώντας τις τελευταίες μέρες στην πρωτεύουσα της Σουηδίας και επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά τη μοναδική σχέση που έχουν οι Σκανδιναβοί με την αισθητική και το design, άρχισα να εκτιμώ τον Woodkid. "Πώς συνδέεται το ένα με το άλλο;", θα αναρωτηθείς. Αν έχεις παρακολουθήσει την τελευταία καμπάνια της εταιρείας, το "Transform Today", θα καταλάβεις εύκολα. Η Absolut, νομίζω στο πλαίσιο της σουηδικής εμμονής να βλέπει κάτι και να θέλει να το κάνει πιο ωραίο και πιο μοντέρνο και να μηχανεύεται μυριάδες τρόπους να το πετύχει, συνεργάζεται με διάφορους πρωτοπόρους καλλιτέχνες που μεταμορφώνουν διαρκώς τον εαυτό τους και το έργο τους.

Ο Γάλλος Woodkid είναι ένας από αυτούς. (Οι άλλοι τρεις είναι ο Βραζιλιάνος εικονογράφος Rafael Grampá, η Γαλλίδα σχεδιάστρια μόδας Yiqing Yin και ο Αμερικανός digital media artist Aaron Koblin). Δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα με τη μουσική του τη χρονιά που πέρασε, παρότι γινόταν ένας σχετικός χαμός -το "The Golden Age" του έφτασε μάλιστα μέχρι το 23 της δικής μας Blogovision. Επιστρέφοντας από τη Σουηδία, στο πλαίσιο της μελέτης όσων είδα εκεί (και όσων ήπια), έπεσα πάνω στο βίντεο για την καμπάνια του "Transform Today" της Absolut Vodka και κάθισα να τον ακούσω λίγο παραπάνω.


Συνειδητοποίησα τι είδους καλλιτέχνης είναι ο Woodkid και ποια είναι η σημασία της μουσικής μέσα στη διαχρονία του έργου του. Ένιωσα μια μικρή ταύτιση. Δεν είμαι ακριβώς καλλιτέχνης, ούτε ακριβώς τόσο δημιουργικός. Αλλά νιώθω πολύ συχνά την ίδια ανάγκη αυτοπροσδιορισμού με νέα ενδιαφέροντα, δουλειές, ιδέες. Οι γύρω μου λένε ότι απλά βαριέμαι. Εγώ θα το λέω μεταμόρφωση, τώρα που βολεύει. «Είμαι ένας άνθρωπος που βαριέται εύκολα και επιδιώκει διαρκώς την εξέλιξη. Μεταμόρφωση για μένα δεν είναι το να αρνείσαι αυτό που ήσουν κάποτε –είναι η ανάγκη να γίνεις κάτι περισσότερο, κάτι καινούριο, κάτι καλύτερο»: Έτσι τα λέει ο Woodkid για την καμπάνια της Absolut. Δεν θα μπορούσα να τα γράψω καλλίτερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: