26 Μαΐ 2010

Άλλος Eurovision, άλλος Eurojazz (κι εγώ στο γραφείο)

Όχι, δεν έχω άποψη για τον προκριματικό της Eurovision, δεν τον είδα (και δεν ξέρω τι λέει αυτό για τα ποπ αντανακλαστικά μου), παρά το ότι θεωρητικά θα μπορούσα: ήμουν στο γραφείο κλείνοντας την ύλη του τεύχους της Κυριακής, δεν θα μου ήταν κόπος να ανοίξω την μικρή αντιπαθητική τηλεόραση που κρέμεται από το ταβάνι στην γωνία. Αλλά δεν το έκανα.Το ότι ήμουν στο γραφείο σημαίνει φυσικά ότι δεν παρευρέθηκα και στην έναρξη του European Jazz Festival of Athens, η οποία έγινε με τον παραδοσιακό τρόπο: με μια συναυλία της Big Band του Δήμου Αθηναίων. Δεν έχω άποψη γι' αυτήν την ορχήστρα, στο μυαλό μου είναι ένα σχήμα με αποστολή να διασκεδάζει τον κόσμο στις πλατείες τις μέρες των Χριστουγέννων (κάτι που θεωρώ πολύ τρυφερό), αλλά μπορεί και να κάνω λάθος. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί επελέγη να τους συνοδέψει η Νατάσα Μποφίλιου, ένα κορίτσι που έχει κατακτήσει μια θέση στο στερέωμα του εντέχνου τραγουδιού, παριστάνοντας την καμένη πενηντάρα (δηλαδή αναπαράγοντας τα κλισέ που μας ταΐζει το κραουνακικό έντεχνο τριάντα χρόνια τώρα). Δηλαδή και μόνο που διαβάζω την φράση "Big Band του Δήμου Αθηναίων και Νατάσα Μποφίλιου" με πιάνει βαρυστομαχιά. Αυτό όμως που έχω ως γνήσια απορία είναι πώς έγινε το πέρασμα από το easy listening αυτής της ορχήστρας στα πιο δύσκολα ακούσματα των Λουξεμβούργιων Largo, του σχήματος του ευρηματικού τρομπετίστα Γκαστ Βάλτσινγκ, που μας είχε επισκεφτεί και πριν από επτά χρόνια. Είπαμε, τζάμπα*, αλλά τι φταίνε οι περαστικοί, να υφίστανται τέτοια σοκ; Αυτά όμως είναι ήδη (κυριολεκτικά) χθεσινά νέα. Το ερώτημα είναι: τι περιλαμβάνει το αποψινό πρόγραμμα του Euro-Jazz;
9μ.μ. UMA - Ντουέτο (κιθάρα - τρομπέτα/γαλλικό κόρνο) από το Ταλίν της Εσθονίας (λες και υπάρχει κι άλλο), που παίζει ένα πολύ χαρακτηριστικό δείγμα της σύγχρονης βορειοευρωπαϊκής κουλτουροτζάζ: ένα ρομαντικό, αν και κάπως παγερό, ambient με μινιμαλιστική χρήση ηλεκτρονικών στοιχείων και free jazz εξάρσεις. Ελπίζω να τους βγάλουν στην σκηνή εγκαίρως, προτού πέσει ο ήλιος, ώστε να ταιριάξει ο ήχος τους με το μούχρωμα.10μ.μ. HDV Trio - Η Αυστρία φέτος στέλνει ένα κλασικό τζαζ σχήμα (πιάνο-μπάσο-ντραμς), ιδιαίτερα επιδέξιο και ζωηρό,** το οποίο πέρσι είχε εμφανιστεί στο "Παράφωνο", κερδίζοντας τις εντυπώσεις των φίλων της straight jazz.11μ.μ. Fabien Degryse Trio - Αν πήγαινα απόψε (αλλά η άλλη μου δουλειά δεν θα μου το επιτρέψει), θα πήγαινα γι' αυτόν τον Βέλγο δεξιοτέχνη που έχει βαλθεί να επαναφέρει στο προσκήνιο της τζαζ τον (παραμελημένο) ήχο της ακουστικής κιθάρας, κι εν πολλοίς τα καταφέρνει θαυμάσια.**
*Η δωρεάν είσοδος στο φεστιβάλ ισχύει για όλες τις ημέρες, πλην της Κυριακής 30/5, οπότε και το EuroJazz θα κλείσει πανηγυρικά, με την συναυλία της Ρομπέρτα Γκαμπαρίνι, για την οποία σας έχω ενημερώσει εγκαίρως. Φροντίστε να εξασφαλίσετε εισιτήριο, γιατί στην μεν προπώληση κοστίζει μόλις 10€, ενώ την ημέρα της συναυλίας θα πάρει αύξηση 40% (!) και θα φτάσει τα 14€ - αμαρτία είναι να πληρώνετε κερατιάτικα.
**τα κρυμμένα mp3 τα έκλεψα φυσικά από το
CD που συνοδεύει το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Jazz&Τζαζ - αγόρασέ το τώρα, για να βρεις πού θα πας (αν σ' ενδιαφέρει φυσικά)
***την φωτογραφία της Τεχνοπόλεως με την αφίσα για την επικείμενη (όχι την χθεσινή) συναυλία της Νατάσας Μποφίλιου την πήρα από την (άγνωστή μου, κατά τ' άλλα)
Κατρίν.

2 σχόλια:

Homo Ludens είπε...

Η πρώτη μου εντύπωση όταν είδα την αφίσα με τη Μποφίλιου ήταν ότι έβγαλε η Ντόρα Μπαγκογιάννη για το νέο κόμμα.

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν, τη Μποφίλιου μόνο ακουστά την είχα και δεν είχα μπει στον κόπο να ψάξω τη μουσική της αφού και μόνο η λέξη ''έντεχνο'' με ξενέρωνε.
Με την Big Band όμως τραγούδησε standards (και Beatles προσαρμοσμένους) και ήταν άψογη.
Oύτε τώρα θα ψάξω τη μουσική της αλλά για παρόμοια φάση είμαι μέσα.