4 Νοε 2007

iMalakia


Η σχέση μου με τα προϊόντα της Apple συνοψίζεται πάντα στην αρχή πρότασης "Ναι, αλλά...". Λόγω της δεκαετούς και βάλε περιπέτειάς μου στον κόσμο των περιοδικών και της ακόμη πιο μεγάλης εμπλοκής μου στο παζάρι του Internet, έχω δώσει πολλές φραστικές μάχες με διαπρύσιους υποστηρικτές της κουλτούρας των Mac και των παράφερνών τους. Η ειρωνία είναι ότι στο καινούργιο μου (παλιό μου) μαγαζί τα πάντα πλέον γίνονται σε μηχανάκια της Apple και λούζομαι καθημερινά όλα όσα έχω κράξει και αναθεματίσει τόσα χρόνια.

Η μόνιμη επωδός των λάτρεων της Apple είναι ότι "δεν δουλεύεις εσύ για το μηχάνημά σου, δουλεύει αυτό για σένα", λες και ζήλεψαν ξαφνικά το IQ ενός τετράχρονου ή την εξοικείωση με τους υπολογιστές που έχει ένας παππούλης και θέλουν ένα PC που δεν θα χρειάζεται κανένα μαστόρεμα, καμμιά παραμετροποίηση, καμμιά γνώση για να δουλέψει καλλίτερα. Άσε που ακόμη κι αυτό το αποστειρωμένο λευκό μηχανάκι απέχει πολύ από το να δουλεύει στοιχειωδώς καλά.

"Τα Mac δεν κολλάνε ποτέ",
θα σου πουν. Ναι αλλά κολλάνε. Και πολύ συχνά μάλιστα.

"Στα PC τρως BSOD, στα Mac δεν θα σου συμβεί ποτέ αυτό".
Ναι αλλά δεν έχω δει μπλε οθόνη σε υπολογιστή που τρέχει Windows εδώ και επτά χρόνια (από τότε αντικατέστησα τα όντως προβληματικά Windows '98 με τα 2000), ενώ πρόσφατα στο γραφείο είδα δύο φορές το σηματάκι του "On-Off" που σου πετάει το MacOS. Πολύ κομψό, δεν λέω, αλλά συνεχίζει να σου επισημαίνει ότι το μηχανάκι σου έχει γαμηθεί.

"Ό,τι κακό συμβαίνει, συμβαίνει επειδή τρέχεις σπασμένα προγράμματα".
Ναι αλλά αν αγόραζα όλα τα προγράμματα που χρειάζομαι, τότε απλώς θα δούλευα για να πληρώσω τα εργαλεία της δουλειάς μου...

"Ή επειδή τρέχεις εφαρμογές της Microsoft και άλλων κακών εταιρειών".
Ναι αλλά στης Microsoft τα λειτουργικά τρέχουν μια χαρά οι εφαρμογές της Apple και των άλλων κακών εταιρειών.

"Είναι όμως τόσο όμορφα".
Ναι αλλά κοστίζουν τα διπλά λεφτά. Και όμορφα μηχανάκια βγάζουν πια όλοι. Και στο κάτω κάτω δεν είναι το FIAT Multipla που θα το βγάλεις βόλτα στην πλατεία και θα σε κοροϊδεύουν όλοι (και άντε μετά να τους πείσεις για το πόσο λειτουργικό είναι). Ενας υπολογιστής είναι, για να γράφεις μαλακίες στο Word και να χαζεύεις βιντεάκια στο YouTube.

"Και εκτός από υπολογιστές, η Apple είναι κορυφαία παντού".
Ναι αλλά το Sony Walkman μου, για παράδειγμα, έχει καλλίτερο ήχο από το iPod -και κάνει τα μισά λεφτά. Ναι αλλά το iPhone είναι τεράστιο σε μέγεθος και κοστίζει ένα αστρονομικό ποσό -προσφέροντάς σου πράγματα που μόνο για να κάνεις φιγούρα θα χρειαστείς. Ναι αλλά ακόμη και τα φοβερά και τρομερά MacPro με κάτι επεξεργαστές Intel τρέχουν τόσο γρήγορα. Ναι αλλά...

Δεν αμφισβητώ την αισθητική τελειότητα των προϊόντων της Apple. Απλά έχω βαρεθεί να ακούω όλους αυτούς που θέλουν ένα όμορφο μηχανάκι για να κάνουν φιγούρα να μου αναλύουν και την τεχνολογική του υπεροχή. Αρχίδια. Για φιγούρα το έχεις αγοράσει. Πες το.

15 σχόλια:

Nikos Zachariadis είπε...

Με έχεις διχάσει. Δεν ξέρω αν εκτιμώ περισσότερο το αγαπημένο concept «Απρόκλητες Επιθέσεις» ή τα Mac. Εγώ πάντως, από τότε που άρχισα να γράφω σε Mac, γράφω περισσότερο και καλύτερα, διότι μου αρέσει η εικόνα του εαυτού μου σε συνδιασμό με ένα τόσο όμορφο μηχάνημα. Τελείως ψωνίστικο, το ξέρω, αλλά το ψώνιο δεν είναι η βάση της δουλειάς που κάνουμε;

Homo Ludens είπε...

Καλά, για την περίπτωσή μου ξέρουμε γιατί είμαι τόσο σοβαρός και ξενέρωτος αυτές τις μέρες. Αλλά εσύ τι έχεις πάθει ξαφνικά;;;;;;

Αθήναιος είπε...

Α γιαυτό το ζήτημα έχω άποψη και δεν έχω βρει το χρόνο για να γράψω ένα ποστ. Έχω ΜακΜπουκ. Ο φανατισμός των χρηστών του μήλου έπρεπε να με είχε προβληματίσει. Πολύ κακό για το τίποτε. Ναι είναι ωραίο αλλά και το VAIO της Sony είναι πιο ωραίο. Τα αξεσουάρ είναι πανάκριβα και ελλείψει αντιπροσωπίας εδώ είναι τρέλα ν'αγοράζεις τέτοια μηχανήματα.
Βέβαια, το περιβάλλον είναι όντως πιο σταθερό και ορισμένες λειτουργίες ( όλες τους πολυτελείας όμως) γίνονται εξαιρετικά εύκολες.

Σιχαίνομαι τον αυτισμός τους σε σχέση με τα άλλα μηχανήματα αλλα είναι πολύ ωραία.

Αν έβγαζαν και κόκκινο να ταιριάζει με τα νύχια μου θα τ'αγόραζα μόνο γιαυτό κι όχι βέβαια για λέω τί προωθημένη τεχνολογία που έχουν...

enteka είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
enteka είπε...

@hl: μπράβο για gk :) Ανάλογο του καλού ονόματος της Καθ. [αν και για μένα είναι too gentlemanly, μ' άρεσαν πολύ διάφορα αλλά και τα θέματα τέχνης - και το βήτα κενταύρου]

Jimbo είπε...

Συμφωνώ χάααλιαα τα mac. Βαρετά τελείως! Να μην χρειάζεται να ψάχνεις antivirus, να κανεις defrag, να καθαρίζεις το registry κτλ. αστα χάλια.

Κοίτα έχοντας χρησιμοποιήσει windows kai macos για πολλά χρόνια είτε επαγγελματικά είτε προσωπικά και η επιλογή είναι ξεκάθαρα mac.

Και 2 σημειώσεις: στην εταιρία που δούλευα ήταν περίπου 300 υπολογιστές mac και 20 pcs και τρέχαμε για τα pcs...

Για την rainbow συμφωνώ πάντως. Αν και τα vaio που λες αν πάθουν κάτι τα στέλνεις κατευθείαν έξω κάτι που μάλλον είναι χειρότερο.

Ovelikios είπε...

Ωχ, έχεις τα νεύρα σου. Να θυμηθώ να είμαι προσεκτικός στη δουλειά αύριο....

Ovelikios είπε...

...εκτός αν το έκανες με σκοπό να κατακτήσεις τη δόξα ελπίζοντας να σου στείλει εξώδικο ο Στιβ Τζομπς.

Homo Ludens είπε...

@ ovelikios: Ναι, πώς άλλοι μαζεύουν επαγγελματικές κάρτες; Έτσι κι εγώ μαζεύω αγωγές διασήμων...

Stratos Bacalis είπε...

Επειδή δουλεύω με Mac στο γραφείο και στο σπίτι έχω PC, μπορώ να πω ότι αμφότεροι έχουν τα στραβά και τα καλά τους... είναι μερικά πράγματα από τον έναν που θα ήθελα στον άλλον...χαίρομαι όμως που μπορώ και δουλεύω και στα δύο! Όταν αποφασίσουν πάντως να γ...θούν, αμφότερα είναι άστα να πάνε...

Nikos Fotakis είπε...

πάντως καλύτερο θέμα που να κάνει δέκα σχόλια με το καλημέρα σας δεν μπορούσες να διαλέξεις...

Nikos Fotakis είπε...

όσο για την ουσία του κειμένου σας παραπέμπω στο δικτυακό κόμικ pvp
http://www.pvponline.com/comic_archive_results/H.O.M.O.

Τραμπούκος είπε...

Ε οοοοοοοοοοοοχι και να κραζεις το iPhone ρε αρχιεμπαθη. ΗΜΑΡΤΟΝ. Το iphone ειναι 400 χρονια μπροστα απο οποιοδηποτε αλλο device κυκλοφορει αυτη τη στιγμη στην αγορα.

Homo Ludens είπε...

@ Τραμπούκος: Κράζω τα Mac, σαν κι αυτό που σου χάλασε πάνω στον χρόνο, εν γένει, όχι το iPhone. Το iPhone το κατηγορώ για την τιμή του και για το μέγεθός του. Και επειδή με είπες εμπαθή, εγώ σε λέω προκατειλημμένο. Γιατί; Γιατί βιάστηκες να κράξεις, χωρίς να μάθεις ότι πωλείται ήδη 750 ευρώ στα Carrefour και τα Media Markt (λιγότερο από 300 κάνει στις ΗΠΑ), προς το παρόν δεν λειτουργεί σε κάποιο ελληνικό δίκτυο και όταν θα το κάνει, δεν θα έχει την δυνατότητα να λαμβάνει και να στέλνει MMS και φυσικά να συνδέεται σε 3G δίκτυο. Επίσης είναι από τα πιο ογκώδη και πιο βαριά κινητά της αγοράς. Θα μου πεις "δεν είναι κινητό". Ε, τότε γιατί το πλασάρουν ως iPhone. Και ακόμη πιο επίσης, ξέρεις πολύ καλά σε ποιους απευθύνεται αυτό το post. Και ξέρεις ακόμη πιο καλά ότι αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα πάνε να αγοράσουν το iPhone...

Ανώνυμος είπε...

Μην κρίνεις με τόσο στόμφο. Αποδεικνύεις την άγνοιά σου. Μάλλον όχι την άγνοια γιατί συγχωρείται, αλλά την ημιμάθεια που είναι ασυγχώρητη. Ιδίως όταν εκφράζει και άποψη!!! Γελοίε!