27 Μαρ 2013

10 αξέχαστες μουσικές στιγμές από τις ταινίες του Pedro Almodóvar



Είναι δεκάδες τα στοιχεία στις ταινίες του Pedro Almodóvar που τον κάνουν έναν από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες, αλλά το πώς μπλέκει τη μουσική στην πλοκή τους είναι ίσως το σημαντικότερο. Στο trailer της νέας του ταινίας «Δεν Κρατιέμαι» (“Los Amantes Pasajeros” ο πρωτότυπος τίτλος), οι τρεις φροντιστές-πρωταγωνιστές της ιστορίας τραγουδούν το “I’m So Excited” των Pointer Sisters, ένα κομμάτι που έγινε διάσημο χάρη σε μια άλλη «γραφική» ταινία, πριν 30 χρόνια, το “Summer Lovers” (με το περίφημο τρίο στη Σαντορίνη). Ωραία αφορμή για να θυμηθούμε τις κορυφαίες μουσικές στιγμές της φιλμογραφίας του.


“I’m So Excited” – Pointer Sisters (Lip synching στο “Los Amantes Pasajeros” - 2013)
Χρυσή εποχή της disco; Γκέι κίνημα; Ό,τι πρέπει για τη νέα ξέσαλλη κωμωδία του Pedro Almodovar. Σε βάζει στο κλίμα με το καλημέρα.



“Α Ciegas” – Miguel Poveda (στο “Los Abrazos Rotos” – 2009)
Η επιβλητική μουσική του Alberto Iglesias, που επιμελείται τα soundtracks του Almodovar (και που έκανε φοβερή δουλειά στο «Δέρμα που Κατοικώ» του 2011 και κυρίως στο “Volver” του 2006), δένει με το τσιγγάνικο δράμα του Miguel Poveda σε μια από τις συναισθηματικές κορυφώσεις των «Ραγισμένων Αγκαλιών».



“Volver” – Estrella Morente (Lip synching στο “Volver” – 2006)
Η συγκλονιστική εκδοχή σε φλαμένγκο ενός τάνγκο, τραγουδισμένη από την Penelope Cruz (την Estrella Morente στην πραγματικότητα), σε μια από τις πιο αξέχαστες σκηνές της καριέρας της.



"Quizas, Quizas, Quizas" – Sara Montiel (Lip synching στο “La Mala Educación” – 2004)
To drag show του Gael Garcia Bernal στην «Κακή Εκπαίδευση» περιείχε και ένα lip synching πάνω στο "Quizas, Quizas, Quizas" που τραγουδάει η Sara Montiel. Πρόκειται για την περίφημη bossa nova του Κουβανού Osvaldo Farres που τη μάθαμε ως “Perhaps, Perhaps, Perhaps” από τον Nat King Cole και, κυρίως, την Doris Day (και που το 1950 είχε κάνει ένα σχετικό σουξέ ως «Γιατί, Γιατί, Γιατί» από τη Μαίρη Λω).



“Cucurrucucu Paloma” – Caetano Veloso (στο “Hable Con Ella” – 2002)
H πιο συγκινητική στιγμή από την πιο συγκινητική ταινία του Pedro Almodovar εκτυλίσσεται όταν ο σούπερ σταρ του βραζιλιάνικου τραγουδιού Caetano Veloso ερμηνεύει ένα από τα πιο διάσημα folk τραγούδια του Μεξικό σε μια εκτέλεση που έκανε πολύ κόσμο να ξεχάσει τόσο την original της Lola Beltrán, όσο και την πιο διάσημη, του Harry Belafonte.



“The Plaint; O Let Me Weep, For Ever Weep” - Henry Purcell (στο “Hable Con Ella” – 2002)
Ο ιδανικός τρόπος για να κλείσει μια ταινία στην οποία έριξες τόσο μα τόσο κλάμα.



“Tajabone” - Ismael Lô (στο “Todo Sobre Mi Madre” – 1999)
Το τέλος της δεκαετίας του ’90 ήταν η εποχή που η μόδα της world fusion έφτανε στην κορύφωσή της. Η Ισπανία, το κατ’ εξοχήν πεδίο μείξης των μουσικών παραδόσεων δεκάδων λαών, δεν θα μπορούσε παρά να πρωτοστατεί. Και ο Pedro Almodovar σοφά επέλεξε ένα σπουδαίο κομμάτι από έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους της σκηνής, του Ismael Lô, για μια από τις πιο σημαντικές σκηνές του «Όλα Για Τη Μητέρα Μου»



“El Rosario de mi madre” - María Dolores Pradera (στο “Carne Trémula” – 1997)
Ένα παλιό φλαμένγκο του 1961, του Mario Cavagnaro, χρησιμοποιημένο αριστοτεχνικά από τον Almodovar στην «Καυτή Σάρκα», άνοιξε το δρόμο για παρόμοια κομμάτια και στις επόμενες ταινίες του.



“Luz de Luna” - Chavela Vargas (στο “Kika” – 1993)
Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις ένα κομμάτι από το εμβληματικό “Kika” (και ίσως το “Guaglione” να χαρακτηρίζει περισσότερο την ταινία), αλλά αυτή η υπέροχη ερμηνεία από τη μεγάλη κυρία της latin μουσικής ήταν ένας κανόνας για τις μουσικές που ακολούθησαν στην φιλμογραφία του Almodovar.



“Pecadora” – Los Hermanos Rosario (στο “Tacones Lejanos” – 1991)
Ένα μέτριο κομμάτι της περίφημης μπάντας merengue από τη Δομινικανή Δημοκρατία, έμελλε να συνδεθεί με την πιο διάσημη σκηνή του Pedro Almodovar, τον υπέροχο χορό στις γυναικείες φυλακές, από τα «Ψηλά Τακούνια», το κινηματογραφικό όργιο που μας έπεισε ότι ο Ισπανός ήταν ένα σκηνοθέτης που πρέπει να παρακολουθούμε από πολύ κοντά.

(Γράφτηκε για το Jumping Fish)

2 σχόλια:

Stratos Bacalis είπε...

Άφησες από έξω την κορυφαία: Piensa en mi - Luz Casal από το Tacones Lejanos

Homo Ludens είπε...

@Stratos: Ε ναι, αλλά η μεγάλη στιγμή από τα "Ψηλά Τακούνια" είναι ο χορός στη φυλακή -κι ας είναι πολύ πιο σπουδαίο το "Piensa en mi" ως τραγούδι.