23 Νοε 2013

Αποχαιρέτα το, το Like Button που φεύγει


Η κατεύθυνση του αντίχειρα προς τα πάνω ή προς τα κάτω, όταν ήταν επιλογή ενός Ρωμαίου αυτοκράτορα, σήμαινε τη σωτηρία ή το θάνατο. Αλλά εκείνα τα χρόνια η ανθρώπινη ζωή δεν είχε την αξία που έχει σήμερα και ο κάθε Κόμοδος μπορούσε να καθαρίζει κόσμο με ένα νεύμα, με το κοινό να παραληρεί από έκσταση. Και μετά ήρθε το Facebook. Και το thumbs up εγκατέλειψε τους γυμνούς βάρβαρους με τις περικεφαλαίες και τις τρίαινες που τα έβαζαν με ύαινες και λιοντάρια, αποχαιρέτισε τους τύπους με τις τηβέννους και τα κλαδιά στα κεφάλια και συνδέθηκε με τη λέξη like.

Μέχρι που το Facebook αποφάσισε να στείλει τον αντίχειρα στη λήθη μια και καλή. Επανασχεδιάζοντας αυτό που η ίδια η εταιρεία θεωρεί «ένα από τα πιο πολύτιμα brand assets της», σκότωσε το thumbs up και το αντικατέστησε με ένα ζωηρό μπλε κουτάκι όπου αναγράφεται απλά η λέξη Like με τη γραμματοσειρά Helvetica. Πιο σημαντικό ακόμη, ότι στο κουτάκι χώρεσε και το “f” του λογοτύπου του Facebook που αναλαμβάνει πλέον το ρόλο το βασικού εικαστικού στοιχείου για την έννοια του “like”.

To πιο εντυπωσιακό είναι ότι γι’ αυτή την αλλαγή, που στο μάτι δεν κάνει και τόσο μεγάλη, η εταιρεία έφαγε πάνω από μισό χρόνο. Σύμφωνα με τον product manager της Ling Bao, το κουμπί έπρεπε να σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να παίξει χωρίς κανένα πρόβλημα σε κάθε πιθανή πλατφόρμα και σελίδα όπου ήδη χρησιμοποιείται. Και αυτό δεν ήταν κάτι απλό.

Για την ιστορία, αυτή τη στιγμή το like button εμφανίζεται σε 7,5 εκατομμύρια websites και πέφτουμε πάνω του (όλοι μαζί, ε;) 22 δισεκατομμύρια φορές την ημέρα.

(Γράφτηκε για το Jumping Fish)

Δεν υπάρχουν σχόλια: